onsdag 9 juli 2014

Rehab och specialsulor - när det inte riktigt blir som man tänkt sig...

Väldigt ofta blir saker och ting absolut inte som man tänkt sig... I mitt fall skulle 2014 bli året när löpningen lossnade och jag kom ut ur min bekvämlighetszon. Tjena... I stället blev det året när kroppen sa nej och nu är det som det är.

Det är galet lätt att bara fokusera  på det jag inte kan och fastna i det, i stället för att fokusera på det jag kan.

Klart som tusan att man ibland kan känna sig något frustrerad när det inte blir som man tänkt sig. Tänker då på det här youtubeklippet som jag bara älskar! Språket är nog så färgstarkt, men passionen älskar jag!


I mitt fall kan jag inte springa, men jag kan göra rehabövningar varje dag, jag kan gå i skor med specialsulor max 20 minuter/dag, jag kan styrketräna och jag kan cykla.  Det är avsevärt mycket mer än jag gjorde  under mina 27 år som soffpotatis! Jag får inte glömma bort vilken galen resa jag gjort!

Igår tog jag cykeln och drog till skogs tidigt på morgonen! Solen sken, fåglarna kvittrade och sjön låg spegelblank. Det är svårslaget!

2014 blir året när jag bygger mig galet stark! Vilket kanon år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar