lördag 15 mars 2014

Harriet, vallningar och jag...

För ganska många år sedan när jag pluggade till sjuksköterska, jobbade jag extra på natten på ett vård och omsorgsboende. I det gänget jag helst ville jobba, fanns en undersköterska som hette Harriet.

Iklädda sjukhuskläder och gul skyddsrock gick vi runt till alla 26 boende ett antal gånger varje natt för att hjälpa dem med det som de behövde.  Harriet hon körde helt sin egen stil.  Hon kom till jobbet iklädd baddräkt, gul rock och pannband! Varenda fönster var öppet och med jämna mellanrum var hon tvungen att gå ut och svalka sig för att sedan fortsätta...  Harriet var galet kul och hon sa till mig att vänta ska du få se när det blir din tur... Jag fattade ingenting... då...

Nu förstår jag Harriet precis! Det gäller precis som hon att se möjligheterna!!! 1000 tack Harriet!


2 kommentarer: