onsdag 28 december 2011

Vad gör man inte för att få träna NMT igen???

Vaden och jag går hos en massageterapeut, eller torteraren i Hökis, som han kallas av mig! Han har passat på att riktigt tortera mig med bindvävsmassage och det är en näradödenupplevelse, som heter duga.

Igår när jag låg på massagebordet matt av bindvävsmassagetortyren, så sa han lungt och försiktigt... Bli inte rädd nu,  men jag tänkte massera bakom/under pubisbenet. Snurrig som jag var av smärtan, kunde jag för mitt liv inte komma ihåg var det där nedra benet låg (måste ha sovit på den anatomilektionen på sjuksköterskeutbildningen), men raskt blev jag varse om det kan jag meddela.

Hej hopp säger jag! Allt hänger tydligen ihop, vaden, ljumskar och det nedra pubisbenet...! Snart ska jag, vaden och pubisbenet vara stridsdugliga igen, bara så ni vet!!!

2 kommentarer: