lördag 4 januari 2014

#####it träningspass är ändå träningspass

Nu har jag börjat året med två sådana pass.... Ett var i går när jag var och styrketränade. Gissa på en skala hur tungt/tråkigt/vidrigt det var att ta sig till de där himla gymet och sedan köra ett pass!!! Enda behållningen av det passet förutom att jag övervann mig själv, var att förundrat betrakta en kvinnlig medmotionär som bevisligen aldrig hört talas om sportbh. Hon stod på crosstrainern och hennes behag for som projektiler åt alla håll och kanter... Hallå! Hur kan man leva utan en bra sportbh?

Idag var en ny dag och det stod springa i kalendern.  Sagt och gjort så tog jag på mig löparoutfiten och drog ut i regnet. Ännu en riktig #####it runda. Kände mig svag och seg och varje steg var en plåga. Sådana pass är inte kul. Det hjälpte inte ens att mössan matchade med jackan!

Men när jag sansat mig lite så tänker jag ändå att jag är helt fantastisk som tränar trots att det är tungt och träningsglädjen tillfälligt har gått på semester... Det är tur att det kommer nya träningsdagar och rätt som det är känns det så där galet fantastiskt och då vet jag att jag är glad att jag håller i och fortsätter kämpa.

Idag känner jag mig extra tacksam över att jag omges av mycket inspirerande vänner. Sån´t gör att man orkar kämpa. Jag tänker på Fru M, Fru B, Göteborgaren utan lugg, min fina träningskompis C och en hel massa till. Tack för det!

Nu ska jag lägga mig på soffan en stund och vila innan pulsen kommer göra frivolter! Heja småkronorna!!!



2 kommentarer:

  1. Jag var ute och gick med maken idag. Enochenhalvtimme, inte världens roligaste väder. Då tänkte jag på det här inlägget och tänkte att jag nog fick gå in och skriva en kommentar ändå om hur fantastisk du är. Och så läste jag om den där backen på fejset och hur du vunnit över den. Kram på dig!

    SvaraRadera