lördag 25 januari 2014

Mitt årsord att välja - januari månad


1) Att välja att ta mig an ett av mina hjärnspöken!
En lördagskväll på toppen av Lovehill! Denna underbara utsikt var belöningen efter att fullkomligt ha ägt i backintervallerna uppför den backen som tidigare var mitt totala hatobjekt och hjärnspöke. Den känslan jag upplevde då var helt fantastik och jag fylldes av en sådan stolthet och tacksamhet att jag för 3 år sedan beslutade mig för att soffpotatisläget skulle vara ett avslutat kapitel i mitt liv!

2) Att välja att ta hand om mig själv!
 Hot stone massage... Första gången för mig och definitivt inte sista! 80 minuter full njutning!
 3) Att välja att se!
Att stanna upp och lyfta blicken! På vägen till morgon mötet i Stadshuset valde jag att stanna upp och ta in denna fantastiska stad!

4) Att välja att inse att en livsstilsförändring tar tid!
Livsstilsförändring är tusan ingen barnlek! Det är ett kämpande i allafall för mig, precis hela tiden. Vissa dagar är lättare än andra.  Jag behöver vara snäll mot mig själv när jag ibland känner mig lite vilsen. Nu känner jag mig helt på banan igen och jag både kan och äger och jag tänker aldrig ge mig!

Mitt "väljaord" känns himla bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar