lördag 1 februari 2014

En dag värd att fira...

Idag är det löpningens dag! Klart som korvspad att den dagen ska firas nu när jag äntligen efter en massa slit och svett ändå dristar mig till att kalla mig en löpare. Jag tänker att jag vill passa på att fira allt jag kan, så ofta jag kan! Livet blir liksom lite roligare.

Sagt och gjort så träffades jag och min fina träningsväninna C på söder i den arla morgontimmen. Där startade vi vårt firande av löpningens dag. Sedan bar löpningen ner över Maria Kyrka, vi sa hej till Evert Taube´s grav,  fortsatte ner mot slussen, vidare till Gamla stan och runt en del av Kungsholmen.
Efter löpandet passade vi på att avsluta vårt firande med att äta en underbar frukost på ett jätte trevligt ställe - två systrar och en kock! Gissa om den frukosten satt där den skulle!!!

Summa sumarum av firandet av löpningens dag:
1) Löpningstjejträffas är toppen kul. Man springer, snackar om ditt och datt och samtidigt passar på att  i detta fallet också njuta av världens vackraste stad.  En lördagmorgon som denna var detta en svårlagen kombo!
2) Känslan att kunna springa och njuta är magisk! Jag som hela tiden brottas med att jag tror att jag inte kan springa. Idag kändes det som att jag hade kunnat springa hur länge som helst! Föresten har jag aldrig upplevt hur fridfullt Gamla stan kan vara när det är totalt tomt på folk.
3) Träningsglädje!!!
4) Det här vill jag göra igen!

Vilken toppenstart på denna lördag och stort grattis till löpningens dag och alla löpare som kämpar och inte ger upp!

 Gamla stan.... Tyst, inte en kotte ute förutom två medelålders joggande damer...!
Passade på att lämna in en motion till Riksdagen!


 Min fina träningskompis C poserar glatt framför en av mina favoritvyer i Stockholm!
Badsugen blev jag inte!
 Frukosten.... helt magiskt underbar! Satt precis där den skulle!
Har ni vägarna förbi - gå in här och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar