söndag 12 maj 2013

Veckans lista, veckan då jag har varit så himla arg, ätit årets första mjukglass, träffat en 2-årig underbar liten rockerkille och känner lyckan av att leva!

 Veckans uppsida:

  • Att jag lever! 
  • Första mjukglassen i ett körsbärsträdsblommande soligt Kungsträdgården!
  • Bara ben och målade tånaglar!
  • Känslan när man kan sitta i trädgården, läsa en bok och känna hur solen värmer!
  • 2 åriga gulliga David som trummar på köksbordet och sjunger We will rock you och gör värsta metalmovsen!!! Galet gullig!
  • Familjen! Så himla tacksam jag är för den! Släktträffen i helgen gjorde mig varm i hela hjärtat!
  • Röd dag mitt i veckan! Hur lyxigt som helst!
  • Att man kan ombestämma sig varje dag! 
  • Fina vänner! 
  • Veckans sökord till den här bloggen: klimakteriesvettningar, medelålderskvinnor som börjar springa, från soffpotatis till att börja träna, mörkerlopp med pannlampa...! Det är toppklass på det!
  • Att springa med min älskling! Som han peppar mig!!! Älskar den mannen!
  • Min fantastiska dotter! Hon är en av de starkaste människor jag känner!
  • Fönstersäljaren F som öppnade fönstrens värld för mig! Proffsigt, utbildande och självklart mycket säljande! 
  • Att jag om en vecka får krama om min fina son, hänga med familj och vänner, äta redvines, njuta av cheesecakefactory, äta lettucewraps och besöka min systers grav.
  • Kullamannen - total nostalgitripp  med den skäggigemannen! Vilken underbar serie från vår barndom. SVT´s öppna arkiv äger! Näst på tur står Kråkguldet!
  • Backintervaller superjobbigt men känslan efteråt är magisk!
  • Plankan - ja jag kommer inte förbi 3 minutersspärren, men vad tusan... Jag äger ändå!

Veckans nersida:

  • Sorgliga besked! Hela världen skakas till och orden känns otroligt futtiga!
  • Hockey VM... Känns inte riktigt på topp!
  • Känslan att inte räcka till... 
  • Den enorma ilska och frustration jag känner för en person som djupt skadat ett av mina barn.Den känslan är svår att hantera och jag är så himla arg!!!

Veckan som varit har varit tuff känslomässigt, då den innehållit död, sorg, ilska och smärta. Ilskan - den vet jag inte var jag ska göra av riktigt. Det är något som händer i en mammas inre när ens barn drabbas! Man blir en lejoninna, en krigare!

Mitt i ilska och annat har veckan också varit fantastisk! Det finns så mycket att vara tacksam över och jag är tacksam på riktigt!   

Till er som av en eller annan anledning snubblar in på denna blogg önskar jag en härlig kommande vecka! Stora kramen!

1 kommentar:

  1. Du är cool, du. Jag har också varit väldigt arg och väldigt ledsen. Alla föräldrar har förmågan att bli lejoninna. Vi har väl bara inte övat så mycket på vart vi ska kanalisera ilskan som bubblar fram när vi blir en!

    Kul att du får komma till denna sidan Atlanten. Är du i vår närhet får du gärna kika förbi! :) Kram på dig.

    SvaraRadera