måndag 12 augusti 2013

Den bästa helgen ever!


Axa Fjällmaratons korta bana på 13,4 km i Jämtland var målet för årets träning! 

 Det gäller att kunna njuta av stunden och det gör jag! Jag njuter av att jag gjorde det! Jag sprang 13,4 km i en helt fantastisk miljö! Jag tävlade mot mig själv och för mig själv! Löpardemonerna fick ta ledigt och taktiken var spikad! Jag skulle njuta och känna hur jag levde med varje fiber i min kropp och jag skulle ta mig i mål!

Allt gick i uppfyllelse! Precis allt och mer där till (som att svälja knott)! Känslan när mitt alldeles egna runners high uppenbarade sig var helt magiskt! Andningen, stegen och jag var som ett!!!


Behövs det någon förklaring?



                     




Vilken känsla när vi båda gått i mål!!! Just då var vi lyckligast i hela världen!!!  Kvällen spenderades på en härlig bankett med ca 500 deltagare som tävlat  både i korta banan och Axa Fjällmaraton. Menyn lagades av kockar som lagat mat till svenska OS-lag. Behöver jag säga att det var gott?  Vi somnade definitivt lyckliga !

Att vi sedan på hemvägen skulle spendera 13,5h på ett tåg i ett totalt regnkaos, där maten var slut, då mobiltäckningen var obefintlig för det allra mesta och då vi dessutom fick åka till Ånge och Sundsvall 2 ggr under samma dag gav bara en extra krydda till helhetsupplevelsen eller så...! Tack C för en jätte rolig helg och jag är otroligt glad att vi slapp möta en livs levande björn...! Kändes mycket tryggare med renen vi såg!

Summa sumarum: Vi äger!

2 kommentarer:

  1. Dåre! Men helt fantastiskt bra gjort! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite lagom smågalen piggar alltid upp! Tack Veronica!!! Du vet vi medelålderskvinnor äger!

      Radera