onsdag 10 juli 2013

Längtans typer...

Jag tror att jag är mer av en långlängtare! Jag sätter ofta upp en längtning som ligger en bra bit fram i tiden. Eftersom tålamod inte är mitt bästa område blev jag otroligt glad över ett tips jag fick av en kille på Pressbyrån här om dagen.

- Börja korttängta, sa han! Det är mycket bättre än att jämt hålla på och längta efter något som är långt, långt fram i tiden!

Jag tänker ta honom på orden och börja pronto!  Nu ska jag kortlängta till något härligt varje dag under hela semestern! Just nu längtar jag till jordgubbarna jag snart ska njuta av!

Vilken längtans typ är du?


4 kommentarer:

  1. Både och, tror jag. Under arbetsveckorna längtar jag till lördagsmorgonen när jag får sova ut, men under arbetsdagarna längtar jag också efter pendeltågsresan till och från jobbet när jag får läsa. Samtidigt längtar jag efter mina framtida barnbarn. Det finns helt enkelt väldigt mycket att se fram emot, både på kort och på lång sikt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror som du att variera sig är toppen! Visst finns det mycket att se fram emot och det är underbart! Kram Jennifer!

      Radera
  2. Jag längtar oftast efter min familj, så jag mår bäst om somrarna. Fast jag längtar också efter att vara stark och våga stå för mig själv, alltid. Det är ett långsiktigt mål som är lite svårt att nå just nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa Monnah! Jag övar mig varje dag på att vara stark och våga stå för mig själv! Det är helt enkelt ett måste för min del för det är så himla lätt att glömma bort hur man gör! Det gäller att öva sig i det lilla du vet! Brottarkram till dig!

      Radera