söndag 21 april 2013

Veckans lista: första medaljen bärgad, vuxna barn, SAIK och en massa mer!




Uppsidan:
  • Att den skäggigemannen och jag idag har inträtt i en ny period som föräldrar! Idag är vi officiellt föräldrar till 2 vuxna barn!
  • Sonens lycka över att fylla 18 år! Var har alla åren tagit vägen? Vips är barnen stora! 
  • Att jag igen har övervunnit mig själv!
  • Årets första medalj!!! Så snygg den är! Vill du läsa lite om det  och se lite bilder kan du läsa  här!
  • Mina fina träningskompisar! Jag blir så så peppad och energipåfylld av dem!
  • Lyckan över att få vara med och resa ett militärtält och  dessutom få återse ett gäng helt fantastiska människor gör mig varm inombords!
  • En supertrevlig middag med fina vänner!
  • En intressant löparförläsning! Föreläsaren bekräftade min teori om att träning måste vara kul!
  • Pepp och glada tillrop på fejjan! Det är oerhört värmande!
  • Att jag överlevt den sista veckan på jobbet...! Det kändes som det var på håret!
  • 13,5 grader och sol gör att det för första gången går att hänga lakanen ute för att torka!
  • Dajmstrut med jordgubbs smak! Riktigt god!
  • Pressbyrån på Fridhemsplan har en superrar personal! Alltid trevliga och man blir glad av att handla där!
  • SAIK!!! Vilka värdiga mästare i hockey!!! Stort grattis till hela Skellefteå!
  • Merlin! Nu är det bara ett avsnitt kvar...! Nu kommer Emrys att slå ut i full blom! Helt underbar serie! Ni som inte tittat på den har missat något!
  • Modern Family på TV4!!! Så galet roligt! Jag bara älskar hela gänget!
  • Mina nya terrängskor! 
  • Min man! Han gör mig bra!  
  • Att vara på springdate med maken! Härligt att förena nytta med nöje! Springa, snacka, peppa och lite hångel i skogen! Kalas!
  • Att jag klarat plankutmaningen i två hela veckor (första veckan stå i planka 1 minuter/dag och denna veckan 2 minuter/dag)! Att i fr o m i morgon klara 3 minuters planka känns sådär...! Funkar det inte, ja då fortsätter jag med 2 minuter till dess jag är redo! 
  • Har upptäckt att jag känner mig lite småsugen på att prova orientering...!
  • Känner cykel lust! Kanske läge att göra något åt det!


Veckans nersida:

  • Att Tobias Karlsson blev utröstad från Let´s Dance...! Aptråkigt!
  • Det är hur trevligt som helst med vår och sol, men då kommer trädgårdsångesten...!
  • Att jag inte idag kan ge min finaste son en stor födelsedags kram. 
  • Stress gör mig mer godis sugen!


Vilken vecka!!! Det finns mycket att vara glad för och det är så lätt att missa det! Därför är det bra att påminna sig själv! 

Jag ser fram emot i den nya veckan som står inför dörren! Dottern börjar praktisera på St Göran, jag fortsätter med min hektiska jobbperiod, en massa beslut ska fattas, träning ska planeras in, tiden ska räcka till så mycket (så det gäller att tänka till att jag lägger den på rätt saker) och mycket mycket mer! 

En härlig vecka önskar jag till alla som av någon anledning snubblar över denna blogg!



2 kommentarer: