söndag 7 april 2013

Veckans lista, veckan då jag både blev överraskad och lyckades överraska mig själv och hade drömmar om Tobias Karlsson osv

 Veckans uppsida:

  • Överraskningspaketet till Fru Pannben!!! Gissa hur glad jag blev! Tack bästa A!
  • Shoppingjoggingen med finaste C!!! Så galet roligt! Tror vi skrapade ihop ca 1,2 mil...! Inte illa!!
  • Den lååånga rulltrappan på Fridhemsplans tunnelbanestation. Perfekt att strecha vader i!
  • Lyckan när jag hittade en blus som jag gillade och samma modell fanns i flera färger och mönster. Köpte 3!!!
  • Merlin - bara några avsnitt kvar och slutstriden närmar sig!!!
  • Selfridges...! Visst sjutton måste det bli fler avsnitt! Hur ska det bli på lördagarna nu utan denna underbara tv-serie?
  • Att kunna överaska sig själv! Vem skulle ha trott att jag en lördagmorgon skulle ge mig ut och jogga i stan för att titta på sportkläder och skor??? Inte jag i allafall! Fanns inte på kartan! Men nu år 2013 och som 51-åring så kan vad som helst tydligen hända!!! Shoppingjogging kräver mascara! Lite flärd är aldrig fel!
  • Att jag fortsätter att vara lugn när pressen är som störst!
  • Att jag för det allra mesta känner mig glad och tacksam för det jag har i mitt liv!
  • Tulpaner! Åh, vad jag älskar dem!
  • Färska hallon och blåbär till frukostgröten!!! Helt underbart gott!
  • Tobias Karlsson i Let´s Dance!!! Det är himla orättvist att jag inte är kändis...! Hade jag varit det kanske jag hade blivit tillfrågad att vara med i Let´s Dance . Jag hade utan tvekan tackat ja på direkten,  om jag fått dansa med honom.

Veckans nersida:
  • Människor i stressade lägen...! Man vet aldrig vad man kan förvänta sig.
  • Medelålderskrämpor som synen...! Det är inte mycket man klarar utan läsglasögon nu för tiden. När jag var och köpte blusarna såg jag också ett par jeans i samma modell som jag har och de var  kraftigt nedsatta. Tänkte att jag tar en storlek mindre än de jag har nu. Det kan vara bra att ha. När jag kom hem såg jag att jag visserligen köpt jeans i en annan storlek än jag har, men alldeles för små...! Ja, ja. Får jag inte lämna tillbaka dem, så må de vara hänt. Ha alltid läsglasögon på vid shopping är väl vad jag kan lära mig av detta...!
  • Klimakterietjafset fortsätter! Svettningar nattetid! Man får kanske vara glad att det håller sig till den tiden av dygnet än så länge...!

En bra, kort och superintensiv vecka har nu nått sitt slut! Nästa vecka vet jag kommer att fortsätta i samma superintensiva tecken. Jag tar en dag i taget! Det gäller att planera in träningen så jag hinner med den också. På NMT´s facebook grupp så har Bruno lagt ut en utmaning. 1 minuts planka varje dag vecka 1, följt av 2 minuters planka varje dag vecka 2 osv...! Jag tänker anta utmaningen. Om jag klarar mig genom vecka 2 ska jag hoppa högt!!

Ha en toppen vecka önskar jag alla er som eventuellt råkar snubbla in på denna sida!!!

1 kommentar: