lördag 6 april 2013

Shoppingjogging - vilken kanongrej!

 När jag igår kväll föreslog för min väninna C, att vi kunde kombinera att springa och kolla på löparskor, trodde hon att jag skämtade. Men inte tusan skämtar jag om sådana saker!





Sagt och gjort - i morse sammanstrålade vi på Söder och började springa längst Södermälarstrand, över Centralbron och ut på Riddarholmen. Utsikten....! Helt magisk! Vårsol, spegelblankt vatten,  lite turister och vi! 

Siktet var inställt på Runners Store på Vasagatan! På schemat stod att prova ut terrängskor till Fru Pannben! Det finns hur mycket att välja på som helst!


 Jag föll pladask för Salomon Speedcross! Vilka skor!!! Satt som en smäck!!! Jag tror att jag kommer att bli farligt snabb med dem på fötterna..!


Sedan sprang vi upp för Kungsgatan till Alewalds och där hittade jag denna!!! Den måste vara ämnad för mig!!! Jag bara stod där och ägde!!! 

 Min väninna C fick slita mig från den oranga jackan för att kunna springa vidare. Vi fortsatte upp mot Hötorget! Solen sken och vårkänslorna kom som ett brev på posten och man blir bara lycklig! Lycklig av att leva, göra roliga saker, ha fantastiska vänner och få hitta på lite bus! Titta vilka snygga brudar!
Självklart måste jag ha en bild med en Fru Pannben pose...! Vilken känsla! Klart man blir mer än småkär i sig själv en dag som denna!
 Efter en joggingfika, sprang vi vidare mot Norr Mälarstrand och för första gången i mitt liv fick jag vara en löparLisen på Kungsholmen! Det var vi och typ 1 miljon andra lördagsflanerare och löpare! Rätt trångt, men miljön...! Det var helt underbart!!!
 Efter Norrmälarstrand sprang vi upp på Västerbron! Jag blir aldrig mätt på den utsikten! Här står vi och äger och hämtar andan lite! Sedan fortsatte vi mot Söder och avslutade löpningen i Tanto!

Vilken helt fantastisk dag! Vi har joggat, snackat, rekat läget i sportaffärer, njutit av vårvärmen, solen, sett en massa vackert i vår fantastiska stad, fått en stor dos motion, fikat och vad mer behöver man???

Shoppingjogging är att rekommendera!!! Jag tänker absolut göra det igen!  Klart som tusan att jag är kär i mig själv!!! Kan man bli annat???
Ha en härlig lördag!!!

1 kommentar: