fredag 29 mars 2013

Pannbenet, klimakteriesvettningar, vårbajsdoft och jag!

Såg verkligen fram emot en sovmorgon! Vaknade kl 05:00  och var helt genomsvettig! Det där himla klimakteriet...! Det är inte kul någonstans!!! Gick upp, svalkade av mig och försökte gå och lägga mig igen... Det gick bara inte! Började läsa en bok men vid 8-snåret åkte till slut joggingkläderna på! Dags för en långfredagsjogg!

Varenda steg kändes så otroligt tunga och sega och orken, ja var tusan höll den hus??? Vackert var det  det och jag njöt av att se hur vintern sakta men säkert håller på att packa väskan och lämna plats för våren och vårbajsdoften...!
Hittade en isfri skogsbacke och passade på att köra lite backintervaller bara för att! Kul, men jobbigt!

Idag var jag riktigt, riktigt löplåg! Löplågkänslan hänger väl ihop med löparångestäckelspöket som gillar att hänga med mig! När tusan blir känslan av att vara mer lätt på foten i löparspåret bestående??? Jag kan känna av den fläckvis och jag blir jätte glad för det, men det är bara sååå segt ibland.

Fast jag brottades med löplågkänslan i vartenda steg jag tog under 6 km rundan, så fortsatte jag! Vad duktig du är säger den skäggigemannen när han mötte mig dösvettig och slut i hallen! Tackar svarar jag med ett utmattat leende! Det var pannbenet! Pannbenet, säger han och ser lagom frågande ut..! Vad är det? Hallå - vet inte du att du är gift med Fru Pannben??? Han har tydligen missat det!

Ja, ja...! I morgon är en annan dag och jag fortsätter enträget att kämpa vidare! Klart som tusan att även jag är born to run och visst äger jag och är kär i mig själv! Kan man bli annat med sådant pannben???!!!

Ha en härlig långfredag!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar