söndag 3 mars 2013

Veckans lista - en revival!

Kände bara för att återuppväcka veckans lista som jag höll på med förut. Hur som haver så det där med att summera sina veckor är inte helt fel!


Veckans uppsida:
  • Känslan efter att ha sprungit milen för första gången ever har legat som ett lyckoskimmer över hela veckan!
  • Jag har gått och våndats över och grunnat länge på hur jag ska lösa en sak på jobbet och äntligen börjar det sakta men säkert lossna!!! 
  • Glädjen att på daglig basis kunna följa en av mina närmaste vänners livsstilsförändringsresa gör mig så himla glad! Go min kära väninna T!!!
  • En Oscar till Sugerman!!!
  • Jag sprang på en bekant på gymet som berättade hur jag inspirerar henne! Fatta att man blir helt varm i hela hjärtat!
  • Inser att jag i dagarna nu har varit en tränande kvinna regelbundet (3-4 ggr/vecka) i 2 1/2 år!
  • Goa fina vänner som inspirerar!
  • Tulpaner! Just love them totalt!
  • Telefonsamtal med sonen som är i USA!
  • Sportlovet som gjort att man fått sittplats på tunnelbanan redan från Gullmarsplan!
  • Bra träningsvecka! 3 styrkepass och ett springpass, samt vardagsmotion med mellan 8000 - 13000 steg/dag! Fast jag då och då inte har lust att träna så gör jag det i allafall! Pannben på det!
  • Den svarta bikerskinnjackan som äntligen kommit in i min garderob! För att inte tala om expediten som sa att min kropp är gjord för tajta kläder...! Jag fattade inte att hon pratade till mig utan vände mig om för att se vem hon hon sa det till...! Det är en sådan annorlunda och en himla trevande känsla att försöka våga framhäva den kropp som jag i så många år försökt att dölja...!  Hon, den kära expediten made my day och jag tänker tusan ta åt mig! För övrigt äger jag i bikerjackan om jag får säga det själv!
  • Per Andersson - en del av programmen må vara galet tråkiga han är med i ( som fredagskvällens nya underhållningsprogram i SVT1), men han är helt underbar!
  • Tv-program som piggar upp: Selfridges och Merlin!!! Love it! 
  • Att springa med pannlampa! Blir lycklig, lyckligare, lyckligast av det!
  • Peter Jöbacks mellanakt på Mellot igår! Asså totala lyckorysningar big time på det! 
Veckans nersida:
  • Att tycka att TV-program är TREVLIGA...! Jag kommer aldrig vänja mig vid det!
  • Människor som vill framhäva sig själva genom att försöka förminska andra! Don´t like it alls! Mår illa av det faktiskt!
  • Att jag inte fick tag i någon flygbiljett till mig och min 91 åriga mor för att över dagen kunna åka upp till Luleå och fira att hennes lillebror fyllde 90!
  • Medelåldersåkommor som att vakna varje natt och vara helt svettig...! Vad är det för vits med det? 

När jag tittar på min veckans lista så inser jag att jag har så mycket att vara glad för! Det är en härlig känsla att avsluta veckan med en större insättning på plussidan!

Tänk att vi är redan i mars månad. Våren börjar komma och det blir ljust längre, bilarna blir smutsigare och snön smälter...! Ganska härligt! En härlig vecka 10 tillönskas alla som eventuellt snubblar över denna lista!

4 kommentarer:

  1. Härligt att läsa Lisen! Puss på dig

    SvaraRadera
  2. En Lisenlista! Jaaaaaaa!!!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Lisen!

    Vilken inspirerande blogg du har! Skulle jag kunna få dina kontaktuppgifter (mobilnummer och e-post)? Håller på med en artikel om att föryngra kropp och själ och tycker att du vore den perfekta inspiratören!

    Tack på förhand!

    Vänliga hälsningar från Karin Sörbring, reporter på Expressen, tfn 0703-793083, e-post karin.sorbring@expressen.se.

    SvaraRadera
  4. Kul att veckans lista är tillbaka!!

    SvaraRadera