torsdag 7 mars 2013

En onsdag och en torsdag...


Sigtuna kl. 06:45 i morse! En strålande morgon och jag var uppe och tog mig en morgonjogg för att rensa skallen inför dag nr 2 av ledarutveckling. Galet vackert, rofyllt och våren liksom kändes i luften. Där sprang jag i min snigelfart och bara njöööt av allt det vackra!  Medan jag sprang där i morgonsolen kunde jag inte låta bli att tänka på hur stort det är för mig att jag tar med mig träningskläder för att gå ut och jogga när jag åker iväg med jobbet på en konferens...! Jag är en kvinna som tränar!!! Hur häftigt är inte det???!!!

Dagen igår var en intensiv dag och en dag då livet också förvånade mig stort...! Vad sägs om att bli intervjuad för en artikel i Expressen...?! En fotograf kom också åkandes till Sigtuna för att fotografera mig, dels i vanliga kläder och dels i mina träningskläder...! Kändes nästan utomkroppsligt på något sätt...!

Det har varit två jätte roliga dagar och jag har fått släppa loss kreativiteten rejält. Vi blev indelade i grupper och uppdraget var att tillsammans måla en tavla...! Jag och två av mina kollegor gjorde denna. Ett konstverk i Picassoklass om jag får säga det själv...! Tavlan ska symbolisera den mångfald av kompetens vi på min arbetsplats erbjuder. Mångfalden finns i frukten - tänk ett träd där det växer bananer, apelsiner, plommon, äpplen, päron, jordgubbar...!  Helt klockrent!!!
Nu dags att sova sju kvart i timmen! See you!

2 kommentarer:

  1. Tänk vilken Superwoman du är! Grattis igen till artikeln. Så fin du var på bilderna! Nu kommer ännu fler att bli inspirerade av dig. Tack för det, du!

    SvaraRadera
  2. Fru B! Tänk vad spännande livet är! Visst är det härligt att vi kan inspirera varandra! Det är tusan en rikedom! Kram finaste du!

    SvaraRadera