lördag 23 mars 2013

Tidsresenärer på Berns


Igår gjorde jag och 6 vänner en tidsresa. Vår tardis blev Berns Asiatiska. Jag träffade finaste gymnasievännerna, Maria, Cina som nu kallas Kicki, Cassa, Eia, Lena och Gunilla. En liten minireunion kan man säga.

För 32 år sedan var vi 19 år och påväg att ta studenten.  Vi hade jeans och collegetröja, spelade UNO, eller hängde vid skåpen och spanade på snygga killar i den långa korridoren i gymnasiet vi gick. Gissa vilka minnen som dök upp när Cina som nu kallas Kicki tog fram vår skolårsbok från 1980-1981...! Någon, jag säger inte vem av oss var i hop med flera snyggingar efter varandra då för 19 år sedan,  och hon,  jag säger inte vem var kär i honom, han den där snygga, och sedan var det matteläraren som förstörde mattelektionerna för någon som var livrädd för honom, tyskafröken som förtvivlat försökte lära oss allt det där med prepositioner, svenskamajjen som var världens dansör, Bod, marsjäntor,  x-antal busringningar i dialektform, annat bus, ja you name it. Minnena fullkomligen stod på kö för att göra entré där på Berns.

Helt plötsligt tog vår tardis oss tillbaka till 2013 och vi hann avhandla klimakteriesvettningar - jo vi har sån´t , träning, pannlampor, ungar, livet, jobb och en massa annat.Tack för en underbar kväll och jag ser fram emot när vi ses snart igen! Vi hann ju bara börja minnas...!

Puss på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar