måndag 11 mars 2013

Veckans lista - bragdguldsveckan!


Veckans uppsida:

  • Känslan när jag sittandes i en Taxi åker förbi en Tobaksaffär och ser Expressens löpsedel och tänker - hon på löpet ser bekant ut ... för att i nästa stund inse att hon på löpet är jag!!! It blows my mind!!!
  • Att se en bild på en superglad 51 årig kvinna som är jag på ett helsidesuppslag inne i samma tidning känns helt overklig. Kan konstatera att jag ser himla glad och levande ut!
  • Hyllningarna av fina vänner på facebook, av arbetskamrater, familj m fl har varit fantastiska! Jag väljer att suga i mig varenda en och jag bara njuter och känner mig glad och tacksam långt in i hjärtat!
  • Samtalet i fredags kväll från min snart 92-åriga mamma som uppriktigt undrade om jag visste om att jag var med i tidningen! Hon skrattade gott och tyckte att hennes dotter var ruskigt snygg (vad annat säger en mamma...)!
  • Jag har fått ett härligt örhänge från 80-talet tillägnat mig som en del av hyllningarna!
  • Hyllningarna fortsätter med två blogginlägg! Ett från finaste Hillevi Wahl, som har inspirerat mig jätte mycket. Det var genom att läsa hennes blogg som jag började träna Nordic Military Training. Hon skrev om mig på hennes blogg Extremt kul! Annika - en galet cool och häftig tjej som inspirerar mig mycket skrev ett blogginlägg om mig som Fru Pannben. Annika ska själv göra Tjejklassikern i år...! Hur fantastiskt är inte det??!!! Hon äger!
  • Har sprungit min andra mil någonsin denna helg! Självklart i terräng, med pannlampa i mörkret på reflexbanan! Det är helt fantastiskt att känna efter man sprungit upp och ner för berg i ishalka att man fortfarande har krafter kvar och skulle orka längre...!
  • Paolo Robertos pasta...! Fantastiskt god!
  • Gina - vilken otroligt härlig tjej!!!
  • Icebugs - bästa löpardojorna på vintern ever!!!
  • Vänner! Vad de berikar mitt liv!
  • Min organga mocka jacka och min svarta bikerjacka! Gissa om jag gillar dem!!!
  • Den skäggigemannen - honom älskar jag!

Veckans nersida:
  • DIF hockey...! Vad tusan säger man annat än djuuuuup suuuuck!
  • Kung Bores dödsryck med kyla! 
  • Gullmarsplan- anser fortfarande att det är platsen Gud glömde...! Åh, vad jag inte gillar det stället vid rusningstrafik...! Alla bussar och tunnelbanor kommer in samtidigt och det är folk precis överallt och alla vill komma först till tunnelbanan, eller bussen.

Denna vecka blev helt klart en bragdguldsvecka! Jag har zlatanerat som sjutton och veckan lär bli svårslagen! Hela veckan känns som en stor medalj som jag fått för allt hårt slit som det inneburit att göra en livsstilsförändringsresa. Självklart är det värt varenda svettdroppe, men jag skulle ljuga om jag inte erkände att bragdguldet sitter fint! 

Fast hur det än är, så är det lilla som är det stora och jag fortsätter att vara överlycklig för att jag kan springa till bussen utan att dö, eller att spegelbilden jag ser av mig själv känns frisk, hälsosam och ser glad ut! Jag är glad och tacksam på riktigt! Livet är himla fantastiskt och det stämmer nog som min fina skatvän U säger att det händer roliga saker för att jag ser mer positivt på tillvaron. Kanske är det så att jag nu gjort mer plats i livet för sådant att hända! Jag bjuder in mer roliga saker helt enkelt...!

Att köra på mer glädje det är sådant jag lärt mig av människor jag inspireras av! Det ger mig energi! Sedan måste jag säga att det är himla härligt att kunna inspirera och att inspireras. Det känns som en stor rikedom!

Veckan som kommer hoppas jag blir hur bra som helst! Jag fortsätter att njuta av bragdguldsveckan och det tänker jag göra lääänge! Fridens liljor!

2 kommentarer:

  1. Älskar att läsa dina glada tillrop. Bragdguld är bara förnamnet av det du är värd. Glad att få speglas lite i periferin av din glans! :) Kramar

    SvaraRadera