söndag 14 april 2013

Veckans lista, heja SAIK, pubisben, en utskällning och lite annat!

Veckans uppsida:
  • En 12 årig pojke, unge herr R, som berörde mig en hel massa idag.
  • +13 grader och sol... Blir man lycklig, eller blir man lycklig?
  • Att köra med solluckan öppen...!
  • Merlin...! Så underbart härlig den serien är! 
  • Min fina mamma! Hon är helt fantastisk! 
  • Den skäggigemannen! Han är min klippa!
  • Tacksamhet - det är mitt hjärta fyllt av idag!
  • Skellefteå AIK... Ja, jag är Djurgårdare och det är väl som att svära i kyrkan...! Tusan vilken spännande match det var igår! En riktig derbyfinalmatch mellan SAIK och Luleå. Men SAIK är min favorit! Hoppas de vinner elitserien! I love hockey!
  • Plankautmaningen....! Jag har klarat vecka 1 som innebär att jag ska stå i planka 1 minut varje dag... Nästa vecka känns i och för sig liiiite jobbigare..! 2 minuter varje dag...! Får se om jag överlever...
  • Min träningskompis C..! Vilken kämpe hon är! Go girl!
  • Mina pannlampsväninnor som körde en tretimmars orienteringstävling i lördags! Hurra!
  • Tobias Karlsson... Ja han tar sig upp på listan igen! Han är heeelt underbar! Tänk att få dansa med honom!!! #lycka#
  • Mitt pannben! Att ge mig ut och springa 2 ggr fast jag känner att jag håller på att dö hela tiden och ändå mata på...! Jag blir kär i mig själv!
  • Min jagägervägg!!! När jag vaknade i morse och såg väggen...! Gissa lyckan!!! #jag äger#
  • Att jag överlevt en av mina jobbigaste jobbveckor på länge! Vad lätt det är att fokusera på det man hade kunnat göra bättre, i stället för att fokusera på allt det himla bra man faktiskt gjort...! I pressade lägen gäller det att hålla tungan rätt i munnen!
  • Att läsa sökorden till den här bloggen denna vecka.. PUBISBEN och TRÄNING FÖR MEDELÅLDERSKVINNOR... Intressant, eller så...!
  • Att jag trots en rejäl utskällning kunde behålla lugnet! 
  • Min väninna I!!! Hon är en av mina idoler! Hon är galet grym! 


Veckans nersida:

  • Människor i affekt! Liite småjobbigt!
  • Människor som försöker vinna fördelar genom att framhäva sig själva istället för att ta sitt ansvar.
  • Vår fina vovve Albert som blev smittad av kennelhosta. Stackars gubben! Men han är tuff och på bättringsvägen!
  • Tiden, eller snarare brist på tid... Ibland räcker den bara inte till för allt det man behöver trots planering och prioritering!

Vilken vecka!!! Jag är helt slut på alla tänkbara sätt! Men nu kommer en ny vecka och nya tag! 
Jag ser fram emot vårvärmen som ska komma! Förutom familj, jobb, träning och en springtävling ska jag nog försöka få in en löparföreläsning för att få lite tips!

Varje dag ska jag titta på min jagägervägg och boosta mig själv inför plankan utmaningen! Jag ska absolut köra på mina 2 minuter. Skulle det av olika anledningar inte gå, ja då kör jag 1 minut denna vecka också! Jag brukar lyckas när jag gör det på mitt sätt efter mina förutsättningar! Det är så jag bygger mitt pannben - att aldrig ge upp! 

Till alla er som av en händelse trillar in på denna bloggen säger jag - ha en härlig vecka! 


2 kommentarer: