lördag 23 juli 2011

Lördagsträning!

Har en galen träningsvärk i benen efter torsdagens styrketräningspass. Vilade igår, men idag var det dags för en löprunda. Jag har backat tillbaka lite i löpningen, genom att försöka förbättra tiden och uthålligheten lite. Provar en variant av IFORM´s träningsprogram för att kunna springa 5 km.

Idag gjorde jag enligt följande:

  • gick i rask takt - 2 minuter, sprang i 3 minuter x 3.
  • gick i raskt takt - 2 minuter, sprang i 2 minuter x 2.
Jag hoppar in i IFORM programmet mitt i tror jag och gör en egen variant. Nästa veckas upplägg ska jag fundera på lite till tror jag.

Målet är att kunna springa 5 km innan augusti månads slut...! Det borde jag tusan kunna greja! Nästa steg är att komma ner i tid på 3 km...! Jag är en kvinna som joggar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar