måndag 25 juli 2011

Måndagsjogging!

Här är jag efter att ha sprungit i programmet 25K (från soffan till 5 km). Det innebär alltså att jag har hoppat ur IFORMS träningspass för  att kunna springa 5 km. Hur som helst har jag nu hoppat in i vecka 4. Jag håller på att känna mig för, men jag tror jag kör på detta program. Denna veckas löparpass innebär:

  1. Gå 5 minuter
  2. Jogga 3 minuter
  3. Gå 1.5 minuter
  4. Jogga 5 minuter
  5. Gå 3 minuter
  6. Jogga 3 minter
  7. Gå 1.5 minuter
  8. Jogga 5 minuter (men det blev 7 minuter...).
Jag kollar på pulsklockan och jag ligger mellan 137 i snitt med toppar på 174 ca när jag joggar och går. Enligt pulsklockan har jag  bränt 311 kcl och ca 19% cal.fat.

Jag blir inte riktigt klok på det där med maxpuls. Jag har läst att man ska räkna 220 - sin ålder och jag är 49, så det blir då 171. Innebär det då att jag ligger över min maxpuls om jag ligger på 174...? Är lite trött nu, så jag kanske inte ska ge min in i några kalkyleringar....! Jag får ta det i morgon!

Hur som helst! En bra jogging dag och målet att kunna springa 5 km t o m sista augusti SKA jag klara!
God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar