lördag 6 augusti 2011

C25K, vecka 5, dag 3

Dagens pass bestod av:

  • 5 minuters powerwalk
  • 20 minters jogging utan att gå
  • 5 minters powerwalk och nedvarvning.
Idag har jag enligt pulsklockan förbränt 284 kcl och 18% fett. Jag har legat på ett snitt mellan 134 och 164 i puls.  Min jogging går inte fort, utan mer i sköldpaddsfart, men jag joggar iallafall och det är en jätte härlig känsla! Det kändes helt klart som om jag kunde ha sprungit längre, men jag valde att följa tiden i programmet. 

Jag laddade ner en C25K - app igår i min iphone. Den använde jag idag för första gången. Det var skönt att inte behöva titta på pulsklockan hela tiden. I ärlighetens namn har jag himla svårt att se tiden på klockan (medelålderssyn...) och det blir stressande i sig. Nackdelen var att jag inte nu kunde se hur långt jag sprungit...! Laddade ner en liten extra detalj till appen idag och på måndag ska jag prova och se hur den funkar. Förhoppningsvis kommer jag kunna följa hur långt jag springer...!

Jag spelade in en videosnutt med mobilen för att peppa mig själv som jag la ut på facebook! Hade tänkt att lägga ut den här men jag har inte satt mig in i hur man gör ännu...!

Jag avslutade mitt joggingpass med att göra 50 situps och 20 armhävningar mot bord och 5 liggande på knä...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar