tisdag 30 augusti 2011

Nordic military training...!

Jag har varit galet nervös hela dagen och med darrande steg tog jag mig till Tantolunden, där uppsamling skulle vara. Alla rookies tilldelades blåa västar och vi blev ombedda att ställa upp i två led. Vi hälsas välkomna och två ledare - en kille som kommer från Frankrike som har varit vid främlingslegionen (har jag för mig att jag läst på NMT´s hemsida) och en kille som kom från Norge.

Sedan frågade de om det fanns några i gruppen som hade tränat lite, typ joggat lite... De skulle ställa sig på ett led längre fram. Jag tvekade eftersom jag kände på mig att nu kommer det att vara klippt, men så ser jag plötsligt att min hand räcktes upp och jag blev ombedd att flytta fram. Hur i hela friden kunde jag vara så himla puckad???

Vi började med att lättjogga(inte precis) uppför en ganska brant backe och då var jag redo att gå hem! Det var sååå jobbigt. Sedan fick vi samlas på en gräsmatta där vi gjorde armhävningar, plankan, upphopp, en massa äckliga magövningar osv. Sedan var det dags för att ta sig an en bana. Vi skulle lättjogga, gå utfallsgång, snabb jogga, jogga baklänges i en låååååång uppförsbacke och den banan skulle vi göra 5 varv...!

Efter det var det en massa andra övningar som jag knappt kommer ihåg. 120 minuter höll vi på och jag klarade det utan att spy! Jag blev peppad och pushad av främlingslegiontränaren och hela gruppen! Det var magiskt, efteråt! Att göra sådant man inte tror att man kan är en himla härlig känsla!!! På torsdag är det dags igen och jag och min blåa väst tänker gå dit!

ps... Nu måste jag köpa vattenfast mascara!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar